← Ana Sayfaya Dön
Sağlık1 dk okuma süresi31 Mayıs 2026 08:02

Balık Yağı ve Tip 2 Diyabet: Yeni Araştırma Sonuçları

G×U
Ulak'ı Google'da tercih edilen kaynak olarak ekleyin
+

Balık yağında bulunan omega-3 yağ asitleri, tip 2 diyabet benzeri metabolik bozukluklara sahip obez olmayan deney hayvanlarında insülin direncini azaltıyor. Araştırma, Brezilya'da Sao Paulo Araştırma Vakfı tarafından yürütüldü.

Görsel Özgünleştiriliyor...

Balık yağında bulunan omega-3 yağ asitlerinin, tip 2 diyabet benzeri metabolik bozukluklara sahip ancak obez olmayan deney hayvanlarında insülin direncini azalttığını ve kan şekeri kontrolünü iyileştirdiğini belirten bir araştırma yayımlandı. Bu çalışma, Brezilya'da Sao Paulo Araştırma Vakfı tarafından yürütüldü ve sonuçları Nutrients dergisinde yayımlandı. Tip 2 diyabet genellikle obeziteyle ilişkilendirilse de, dünya genelindeki hastaların yaklaşık yüzde 10 ila 20'si obez değil. Araştırmacılar, bu grupta insülin direncinin arkasındaki mekanizmaların farklı olabileceğini belirterek balık yağının etkilerini inceledi. Deneylerde balık yağı verilen hayvanlarda kan şekeri kontrolünün iyileştiği, kötü kolesterol (LDL) ve trigliserid seviyelerinin düştüğü görüldü. Araştırmaya göre balık yağı, vücuttaki bazı bağışıklık hücrelerinin davranışını değiştirerek iltihaplanmayı azaltan bir etki oluşturdu. Çalışmanın koordinatörlerinden Rui Curi, omega-3 yağ asitlerinin bağışıklık hücrelerini iltihabı artıran yapıdan iltihabı baskılayan yapıya yönlendirdiğini belirtti. Araştırmacılar, insülin direncinin yalnızca kan şekeriyle değil aynı zamanda kronik iltihaplanmayla da yakından bağlantılı olduğunu vurguladı. Bilim insanları, elde edilen sonuçların umut verici olduğunu ancak araştırmanın hayvanlar üzerinde gerçekleştirildiğini hatırlattı. Uzmanlar, balık yağının obez olmayan tip 2 diyabet hastalarında aynı etkiyi gösterip göstermediğinin anlaşılması için insanlar üzerinde klinik çalışmalar yapılması gerektiğini ifade etti. Araştırmacılar ayrıca son yıllarda yapılan bazı insan çalışmalarında da omega-3 yağ asitlerinin insülin direnci göstergelerinde iyileşmeyle ilişkilendirildiğine dikkat çekti.

#Sağlık#Balık Yağı#Tip 2 Diyabet#Obezite#İnsülin Direnci

Bu yazıya tepki ver

Bu Yazıyı Paylaş:

Yorumlar (0)

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu sen yap!
↓ Diğer habere geçmek için kaydırmaya devam edin