← Ana Sayfaya Dön
Bilim1 dk okuma süresi29 Mayıs 2026 10:53

Patatesin İnsan Evrimine Etkisi

G×U
Ulak'ı Google'da tercih edilen kaynak olarak ekleyin
+

Patates tarımı, insan evrimini etkileyen bir unsur olabilir. Araştırmalar, patatesin temel besin kaynağı haline gelmesiyle birlikte yüksek AMY1 kopya sayısına sahip bireylerin hayatta kalma ve üreme açısından avantaj elde ettiğini gösteriyor.

Görsel Özgünleştiriliyor...

ABD'deki Kaliforniya Üniversitesi Los Angeles (UCLA) ve Buffalo Üniversitesi araştırmacılarının yürüttüğü bir çalışma, patatesin yalnızca bir besin kaynağı değil, aynı zamanda insan evrimini etkileyen bir unsur olabileceğini ortaya koydu. And Dağları'nda yaklaşık 6 ila 10 bin yıl önce başlayan patates tarımı, nişastanın parçalanmasını sağlayan AMY1 geni üzerinde doğal seçilim baskısı oluşturdu. Araştırmacılar, Peru'daki Keçuva topluluklarından alınan DNA örneklerini inceleyerek sonuçları günümüz insan popülasyonlarına ait genetik verilerle karşılaştırdı. Araştırmaya göre daha fazla AMY1 geni kopyasına sahip kişiler, tükürüklerinde nişastayı parçalamaya yardımcı olan daha fazla amilaz enzimi üretebiliyor. Bilim insanları, patatesin temel besin kaynağı haline gelmesiyle birlikte yüksek AMY1 kopya sayısına sahip bireylerin hayatta kalma ve üreme açısından avantaj elde ettiğini belirledi.

#Bilim#Sağlık#Beslenme#İnsan Evrimi

Bu yazıya tepki ver

Bu Yazıyı Paylaş:

Yorumlar (0)

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu sen yap!
↓ Diğer habere geçmek için kaydırmaya devam edin
Patatesin İnsan Evrimine Etkisi | Ulak